El Port de la Selva

El Club Nàutic Port de la Selva està situat a la localitat del Port de la Selva, típica vila marinera que ha crescut a l’empara del seu port natural. El Port de la Selva destaca per les seves cases blanques, que tan juntes unes de les altres sembla que busquin l’abric de la Tramuntana i que són una excel·lent mostra de l’arquitectura popular, contrastant amb el blau intens del mar, i amb l’extraordinària bellesa paisatgística de les seves muntanyes, on el verd de les vinyes conjuguen amb el gris platejat de les oliveres. No és de sorprendre que prestigiosos pintors i escriptors del país, hagin expressat arreu l’esplendor de la zona en què busquen la solitud d’aquests paratges pel descans i la inspiració.

vista_port_de_la_selva_mar

SITUACIÓ

Situat en la badia del Port de la Selva, al nord del Parc Natural del Cap de Creus a 42º 202 N – 03º 119 E, el Club Nàutic disposa de 304 punts d’amarrament d’eslores entre 6 i 12 metres, protegits per un dic dels vents del Nord, tot i que quant bufa el vent de l’Oest, que baixa per les muntanyes en les que es troba situat el monestir de Sant Pere de Rodes, incideix amb molta intensitat en les instal·lacions portuàries i en el característic paisatge del massís del Cap de Creus, aspre i amb poca vegetació degut a la virulència dels vents regnants, amb penya-segats, roques, illots i esculls, cales i badies.

A més a més la naturalesa del fons marí, de roca i sediments, ofereix una àmplia diversitat d’hàbitats pels organismes marítims. Aquesta diversitat es tradueix en una extraordinària flora aquàtica, els millors testimonis de les quals són les praderies de posidònia i els fons coral·lígens.

Al Club Nàutic Port de la Selva, es pot gaudir de totes les activitats i els serveis necessaris per aprofitar al màxim les vacances o el temps d’oci en general, a més de practicar en condicions òptimes esports com ara la vela, el submarinisme, el caiac, l’esquí aquàtic, el windsurf i la pesca esportiva.

ACCESSOS | Com arribar-hi

Per mar

Podeu arribar per mar, amb la vostra embarcació.
Coordenades: 42º 20′ 28.1″ N – 3º 12′ 05.1″ E.

En tren

Convencional: Les estacions de trens més properes son les de Llançà (8 km), la de Figueres (30 km) i la de Portbou (20 km).
Línies R11 i R2.
Alta velocitat: l’ estació més propera és la de Figueres-Vilafant (30 km).
Adif (AVE) i TGV.

En bus

Existeix una línia regular de transport de viatgers per carretera que uneix el municipi del Port de la Selva amb Figueres i altres municipis de la comarca.
L30 Figueres-Portbou.

En avió

Els tres aeroports de referència són els que us relacionem a continuació. Des d’ aquests haureu d’ utilitzar algun dels altres mitjans de transport per arribar al Port de la Selva.
Aeroport de Girona
Aeroport de Barcelona
Aeroport de Perpinyà

VÍDEOS