Propers Esdeveniments

ELS PORTS ESPORTIUS DE CATALUNYA RECLAMEN EL RETORN DELS USUARIS EN LES PRIMERES FASES DE DESCONFINAMENT.

 

L’ Associació Catalana de Ports Esportius i Turístics (ACPET) demana que els Ports Esportius puguin rebre als seus usuaris en les primeres fases del desconfinament.

 

Degut a les característiques sectorials dels ports i la legalitat vigent, malgrat l’ Estat d’ Alarma, els ports esportius han de tenir les seves instal·lacions en continu servei; per realitzar la vigilància i control del mirall d’ aigua,  cuidar dels vaixells que s’ allotgen als seus amarradors i mantenir l’ estat general de tot el recinte portuari.

 

Cal tenir en compta que els ports estan oberts 365 dies al any i 24 hores al dia, circumstància que fa molt difícil poder reduir la important i ineludible despesa vinculada a aquesta disponibilitat, en un moment en que tots el elements d’ explotació són nuls.

 

Hi ha una gran preocupació pel futur del sector. Un futur que es presenta molt complicat i amb importants conseqüències econòmiques i laborals si aquesta fase de confinament s’ allarga gaire més.

 

Es per això que l’ ACPET, sempre sota les mesures de seguretat decretades per les corresponents autoritats, vol posar de manifest aspectes importants del sector nàutic envers el retorn a la seva activitat, com son:

 

 

  • El lleure familiar, des de la seva vessant nàutica, té el seu centre neuràlgic en els Ports Esportius. Si a partir del dia 2 es pot sortir a passejar, també és necessari que es pugui sortir a passejar en barca o vaixell.

 

  • El vaixell no deixa de ser una prolongació del confinament. El 88% de la flota són embarcacions inferiors a 10 metres d’ eslora. Son espais gairebé individuals o amb màxim 4 persones, sovint del mateix nucli familiar. Un cop a bord i ja dins el mar la mobilitat i apropament a altres persones no és possible.

 

  • No s’ ha de confondre el lleure nàutic amb la competició nàutica (regates de vela, etc.) i encara menys amb la molt minoritària nàutica de luxe, la de grans iots, que no representa ni el 0,2 % de la flota.

 

  • Les embarcacions, per seguretat de les mateixes i dels tripulants, requereixen un manteniment i revisió periòdica per part dels usuaris, pel que és molt important que aquestes persones puguin accedir-hi.

 

  • Els ports esportius són principalment espais molt amplis a l’ aire lliure, vora el mar, on no hi ha grans aglomeracions de gent.

 

  • El lleure nàutic és una activitat molt individual, que es realitza amb molt poques persones, i bàsicament a nivell familiar, el que comporta que encara quedi més relativitzat el risc de propagació vírica.

 

  • La pràctica de la vela, així com d’ altres esports nàutics, com el paddle surf o el caiac, en molts casos es realitza de manera individual i sempre a l’ aire lliure.

 

Per últim, cal remarcar que, degut a la importància del lleure nàutic, es tracta d’ un sector clau per a l’ economia i que, amb el suport adequat, pot ser un pilar fonamental per a la supervivència del sector i la reactivació del turisme i el lleure intern.